PEUGEOT 508 2,0 BlueHDI
EAT6 2WD
Teistpidi. Minu loogika
jaoks. Ma saaks aru, et algul oli Peugeot 508 universaali nö maastikuvariant esiveoline
ja nüüd lisandus ka nelikveoline, et nagu samm edasi täiuslikkuse poole, aga
siin on lood vastupidi. Kõigepealt oli nelikveoline ja hübriidajamiga ning nüüd
lisandus tavalise, diiselmootoriga ja ainult esiveoline.
See tekitab minus
küsimusi, et miks nii. Mulle jääb tihti arusaamatuks mõne mudeli
maastikupakett, mis on ainult väline efekt, aga edasi viib vaid esisilla vedu.
Sellisega jääb ju maastikul hätta, kuhu vinge välimus ja kõrgem kliirens
meelitada võivad. Meenub ühe sõbra suur ameerika Fordi maastur, mis oli ka vaid
tagaveoline ja tekitas samu küsimusi oma eksistentsi kohta…
Peugeot 508 RXH puhul on
aga sellise evolutsiooni vajadus tulnud konkurentsist. Sakslaste
maastiku-Passat on ka esiveolisena olemas ja Peugeot hoiab kätt pulsil ning
juba on 2014 aasta septembris Pariisi autonäitusel esitletud uudne RXH just
esiveolisena Eesti autohuviliste hulgas elavat huvi tekitanud.
RXH eelmine versioon nägi
ilmavalgust Frankfurti autonäitusel 2011 aastal ja ainult nelikveolisena ning
hübriidajamiga. Hind oli sellisel päris kõrge, nüüdne uus, esiveoline ja ainult
kaheliitrise diiselmootoriga RXH on loomulikult palju soodsama hinnaga ja
küllap see juba meie inimestele oluliseks saabki.
Uue RXH facelift ei ole
nii tugeva muutusega, kui tava-508. Eestvaates on jäänud need kergelt
meeldejäävad ja eristuvad LED-päevasõidu kolmiksambad. Esilaternate kuju on
muutunud ja lõvimärk on kolinud mootorikattelt alla iluvõre peale. Kuid eelmise
RXH iluvõre oli juba peaaegu sama lahendusega, samuti keskelt eristuv laia
kaitseraualiku pamprijoonega. Samas on uus RXH eelkäijast 5 cm pikem.
Salongis on kõik juba
sama, mida kirjeldasin eelnevalt facelifti läbi teinud 508 SW puhul. Siingi
sama 1,6 m²-ne päevavalgust peegeldavast klaasist panoraamkatus. 508 SW pealt
on tuttav juba ka sama mootor. See lisandus 508 mudelivalikusse just selle 2014
aasta faceliftiga. Ka tavauniversaalist 182 kg raskema tühimassiga masinat viib
see mootor edasi täiesti erksalt ja muretult. Päris naljakana mõjus tema
erksus, kui linnast väjudes hakkasin püsikiirushoidjal 2 km/t kaupa kiirust
juurde lülitama, siis enne iga uut lülitust jõudis mootror juba jõnksatusega
kiirendada!
Kõik mida juba olen 508
SW puhul imetlenud ja nautinud, tuleb sii uuesti värskelt ette.
Salongivalgustus on väga meeldiv. Kui väljun autost ja sulgen ukse, näen läbi
tumedate tagauste akende ka hämaras, kus mu kott ja asjad tagaistmel asuvad.
Päris maastikule ma maanteelt välja ei põiganud ja ei oska arvata, milline on
ainult esiveolise maasturi suutlikkus. Kliirens 184 mm on küll muljetavaldav ja
linnas on meeldiv veidi kõrgemalt positsioonilt liiklust jälgida. Samas ei ole
ta liiga maasturlikult kõrge, et kurvides kõigutama hakkaks. Seekord häirivad
ainult pikemal sõidul liiga kõrged istme aluspadja küljed, mis väsitvad kitsude
välisküljed ära.
Mõnus ja selle ilusa ning
soliidse auto kohane on elektriliselt avanev ja sulguv tagaluuk. See on
lisavarustuses, aga 31 800 EUR alghinnaga auto põhivarustuses on võtmevaba uste
avamine ja - auto käivitus, täisautomaatsed LED-esituled, tagurduskaamera,
neljatsooniline kliimaseade, pimedanurga hoiatussüsteem. Kui kataloog näitab
maanteel keskmiseks kuluks 4,2 l/100km, siis antud prooviauto, täiesti
sissesõitmata mootoriga näitab oma ekraanilt mulle keskmiseks maanteel 5,2 l.
Mäletan, et tavaline 508
universaal näitas maanteel nagu 5,6 l keskmiseks…
Raivo E. Tamm.
07.03.2015.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar