laupäev, 7. märts 2015


PEUGEOT 508 2,0 BlueHDI EAT6 2WD


Teistpidi. Minu loogika jaoks. Ma saaks aru, et algul oli Peugeot 508 universaali nö maastikuvariant esiveoline ja nüüd lisandus ka nelikveoline, et nagu samm edasi täiuslikkuse poole, aga siin on lood vastupidi. Kõigepealt oli nelikveoline ja hübriidajamiga ning nüüd lisandus tavalise, diiselmootoriga ja ainult esiveoline.


See tekitab minus küsimusi, et miks nii. Mulle jääb tihti arusaamatuks mõne mudeli maastikupakett, mis on ainult väline efekt, aga edasi viib vaid esisilla vedu. Sellisega jääb ju maastikul hätta, kuhu vinge välimus ja kõrgem kliirens meelitada võivad. Meenub ühe sõbra suur ameerika Fordi maastur, mis oli ka vaid tagaveoline ja tekitas samu küsimusi oma eksistentsi kohta…
Peugeot 508 RXH puhul on aga sellise evolutsiooni vajadus tulnud konkurentsist. Sakslaste maastiku-Passat on ka esiveolisena olemas ja Peugeot hoiab kätt pulsil ning juba on 2014 aasta septembris Pariisi autonäitusel esitletud uudne RXH just esiveolisena Eesti autohuviliste hulgas elavat huvi tekitanud.
RXH eelmine versioon nägi ilmavalgust Frankfurti autonäitusel 2011 aastal ja ainult nelikveolisena ning hübriidajamiga. Hind oli sellisel päris kõrge, nüüdne uus, esiveoline ja ainult kaheliitrise diiselmootoriga RXH on loomulikult palju soodsama hinnaga ja küllap see juba meie inimestele oluliseks saabki.
Uue RXH facelift ei ole nii tugeva muutusega, kui tava-508. Eestvaates on jäänud need kergelt meeldejäävad ja eristuvad LED-päevasõidu kolmiksambad. Esilaternate kuju on muutunud ja lõvimärk on kolinud mootorikattelt alla iluvõre peale. Kuid eelmise RXH iluvõre oli juba peaaegu sama lahendusega, samuti keskelt eristuv laia kaitseraualiku pamprijoonega. Samas on uus RXH eelkäijast 5 cm pikem.


Salongis on kõik juba sama, mida kirjeldasin eelnevalt facelifti läbi teinud 508 SW puhul. Siingi sama 1,6 m²-ne päevavalgust peegeldavast klaasist panoraamkatus. 508 SW pealt on tuttav juba ka sama mootor. See lisandus 508 mudelivalikusse just selle 2014 aasta faceliftiga. Ka tavauniversaalist 182 kg raskema tühimassiga masinat viib see mootor edasi täiesti erksalt ja muretult. Päris naljakana mõjus tema erksus, kui linnast väjudes hakkasin püsikiirushoidjal 2 km/t kaupa kiirust juurde lülitama, siis enne iga uut lülitust jõudis mootror juba jõnksatusega kiirendada!
Kõik mida juba olen 508 SW puhul imetlenud ja nautinud, tuleb sii uuesti värskelt ette. Salongivalgustus on väga meeldiv. Kui väljun autost ja sulgen ukse, näen läbi tumedate tagauste akende ka hämaras, kus mu kott ja asjad tagaistmel asuvad. Päris maastikule ma maanteelt välja ei põiganud ja ei oska arvata, milline on ainult esiveolise maasturi suutlikkus. Kliirens 184 mm on küll muljetavaldav ja linnas on meeldiv veidi kõrgemalt positsioonilt liiklust jälgida. Samas ei ole ta liiga maasturlikult kõrge, et kurvides kõigutama hakkaks. Seekord häirivad ainult pikemal sõidul liiga kõrged istme aluspadja küljed, mis väsitvad kitsude välisküljed ära.


Mõnus ja selle ilusa ning soliidse auto kohane on elektriliselt avanev ja sulguv tagaluuk. See on lisavarustuses, aga 31 800 EUR alghinnaga auto põhivarustuses on võtmevaba uste avamine ja - auto käivitus, täisautomaatsed LED-esituled, tagurduskaamera, neljatsooniline kliimaseade, pimedanurga hoiatussüsteem. Kui kataloog näitab maanteel keskmiseks kuluks 4,2 l/100km, siis antud prooviauto, täiesti sissesõitmata mootoriga näitab oma ekraanilt mulle  keskmiseks maanteel 5,2 l.
Mäletan, et tavaline 508 universaal näitas maanteel nagu 5,6 l keskmiseks…


Raivo E. Tamm.
07.03.2015.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar