reede, 7. november 2014


RENAULT TWINGO Intens Energy 0,9 Tce S&S

NALJATWINK.

Kui Renault tuletas 1992 oma pisiautole nime Twingo sulandsõnana twistist, swingist ja tangost, siis mina pakuks uue Twingo uueks nimeks sulandsõna twingost ja naljatilgast. Sest, et see on üks ütlemata lõbus aparaat.



Jah, tolle esimese Renault‘ pisiauto, veidi veidra välimusega pisikeste punnsilmadega konna väljailmumisest on juba 22 aastat. Ja ega neid enam väga palju ringi liikumas näha ei ole. Mujal Euroopas rohkem, meil aga peab ju kiiresti uue auto vastu vana välja vahetama. Teist põlvkonda näeb juba Eestiski rohkem. Tema nägi ilmavalgust 2007, tunduvalt rahumeelsema välimusega ja sellised lähevad ikka hästi müügiks. Tolle versiooni sportvariant Twingo RS Gordini oli küll vingelt lennukas. Esimene põlvkond läbis päris palju facelift’e, kuid need olid vaevumärgatavad. Teise põlvkonna muudatus 2011 suvel oli ikka kulmusid väga kõrgele kergitav, eriti too lillakas-roosakas variant. Eestvaates täielik tulede sasipundar üksteise otsas ja ka taga killustati tagatulesid. Kui facelifti eelne mudel oli minu jaoks liiga kuivalt igav, siis see uus versioon jälle liiga killustatult eklektiline, sestap jäigi silm just Gordinil puhkama.




Aga nüüd, täiesti-täiesti uus Twingo on üldiselt ju eestvaates sama tulede asetusjaotust kasutamas, aga laternad on hoopis väiksemad ja eesvaade on väga maitsekas ja samas ka futuristlikult lahe ja võib öelda, et ka päris vinge lõpuks. Siiski mitte päris nii vinge, kui veidi ulmeline ideeauto aastast 2013 Twin’Z. Disainerid vihjavad ka, et on lausa konnailmelise esiema eeskujuks võtnud. Aga ka legendaarse Renault 5-e. Ühe sõnaga – see Twingo on tõeliselt ilus. Iga nurga pealt. Eestvaade on lahe. Lahe, et pole kasutatud LED’e ribana, vaid ümarate tulede sees täppidena. Ja auto on pisike, aga kõrge, kuid ei muutu ei kohmakaks kobakaks ega lähe proportsioonist välja, vaid on lustlik ja lõbus. Võibolla ka midagi FIAT 500-likku meenub, kuigi koostöö on tehtud hoopis Daimleri Smart’i divisjoniga ja kokkugi pannakse autosid samas kohas, kus samal platvormil Smart Forfour’e – Novo Mestos Sloveenias.

Uus Twinx on eelkäijast 100 mm lühem. Aga esimest korda nende ajaloos nelja uksega. Ja esimest korda taga asetseva mootoriga ja esimest korda tagaveoga. Ja eriti vinge on nii pisikese masina puhul see, et uus Twinge on taga laiemate rehvidega, kui ees. See mõjub nii meeldivalt ja lõbusalt ülbena. Mootorit näha ei ole, see on pisikese pakiruumi all peidus ja mõeldud ainult teeninduse silmadele. Ka esiosas on hoopis teistsugune, kui tavalistel autodel. Naljakate klambritega iluvõre ärkäivate kärjeosade tagant avades ei tule kate mitte ära, vaid nihkeub veidi ettepoole, et näiteks klaasipesuvedelikku lisada. Kuna kate päris ära ei tulnud ja üles eest ära ka ei kerki, võib tunduda, et klaasipsuvedeliku lisamisega läheb järjekordselt ilgeks lädistamiseks – aga ei – mahuti seest saab üles tõsta pika kõri ja nüüd on igast anumast valamine kui naljategu!



Ja nii ongi – iga natukese aja tagant ajab see auto ainult naeru suule. Juhikohal üliavar salong (tagaistujatel võibolla mitte nii väga…) ja kõikvõimalikud salalaekad ja peidikud, nagu näiteks ärakäiv, pehmendusega kindalaeka lisakarp. Tagaistmete seljatugesid saab spetsiaalse kronshteini abil püstisemaks kinnitada, kui on vaja pakiruumi rohkem veidi rohkem mahutada. Seljatoed käivad muidugi ka päris alla. Ja tagumine luuk on klaas tegelikult.



R-Link multimeediasüsteem on tuttav juba suurematelt Renault’delt. Nüüd on ta ka siin ja vastavalt varustusastmele on ka taguruskaamera ja nahkne rool. Aga uus asi, kui ei ole soovi lisavarustuses olevat R-Linki tellida, on R&GO multimeedia äpp nutitelefonile. Kohe, kui oma nutikas raadioga bluetoothi kaudu ühendada, avaneb app-store ja saab alla laadida tasuta R&GO äpi, mis siis kõiki R-Linki funktsioone sama disainiga sinu telefoni ekraanilt kuvama hakkab. Kütusekulude ja ökonoomsuse lehekülg, navigatsioon ja ka tahhomeeter. Jälle päris lõbus asi!



Võibolla ainult mootorite osas ei ole lõbu nii väga laialt. Uuele mudelile on Renault’l pakkuda kahte kolmesilindrilist bensiinimootorit. Mul oli rõõm tunda seda veidi äkilisemat, turboga. Kui ikka väga talluda, võib mingeid lõbusaid hetki ka rooli taga tunda saada, aga seda vast rohkem siis, kui üksi autos oled. Juhil ju rool peos kui tugi. Tegelikult kurdab kõrvalistuja üsna ruttu, et auto hüplevat ja kekslevat ja ka põrutavat üsna ebameeldivalt.



Aga nalja teeb taas selle auto pöörderaadius! Tõepoolest jääb mulje, et pöörasime koha peal ringi.
Juhil on siiski lõbu ja lusti piisavalt ja norida ei oska muu kallal, kui väga väikeste detailide juures, nagu et tagumise akna kojamees võiks veidi kõrgemalt läbi käia ja kindalaeka pehme polstriga karbi avamise trukk jääb karpi pesasse lükates vastu teravat plastserva ja see trukk on nii uues autos juba katki kulunud.
Sellised pisidetailid.
Ja siis muidugi minu jaoks lahja mootor.
Aga ma tean, et on olemas ka veel eriti Twinge Twin’Run, V6 keskmootori ja 320 hobujõuga. Üks mu meelierutavamaid mälestusi on keskmootoriga Clio V6 roolimisest. Usun, et see Twin’Run oleks midagi täiesti minu maitse järele. Jään siis unistama ja võimalust ootama. Aga seniks ei oska muud öelda, kui et Head Uut Twingot!


Raivo E. Tamm. 
07.11.2014.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar