RENAULT TWINGO Intens Energy 0,9 Tce S&S
NALJATWINK.
NALJATWINK.
Kui Renault tuletas 1992 oma
pisiautole nime Twingo sulandsõnana twistist, swingist ja tangost, siis mina pakuks
uue Twingo uueks nimeks sulandsõna twingost ja naljatilgast. Sest, et see on üks
ütlemata lõbus aparaat.
Jah, tolle esimese
Renault‘ pisiauto, veidi veidra välimusega pisikeste punnsilmadega konna
väljailmumisest on juba 22 aastat. Ja ega neid enam väga palju ringi liikumas
näha ei ole. Mujal Euroopas rohkem, meil aga peab ju kiiresti uue auto vastu
vana välja vahetama. Teist põlvkonda näeb juba Eestiski rohkem. Tema nägi
ilmavalgust 2007, tunduvalt rahumeelsema välimusega ja sellised lähevad ikka
hästi müügiks. Tolle versiooni sportvariant Twingo RS Gordini oli küll vingelt
lennukas. Esimene põlvkond läbis päris palju facelift’e, kuid need olid
vaevumärgatavad. Teise põlvkonna muudatus 2011 suvel oli ikka kulmusid väga
kõrgele kergitav, eriti too lillakas-roosakas variant. Eestvaates täielik
tulede sasipundar üksteise otsas ja ka taga killustati tagatulesid. Kui
facelifti eelne mudel oli minu jaoks liiga kuivalt igav, siis see uus versioon
jälle liiga killustatult eklektiline, sestap jäigi silm just Gordinil puhkama.
Aga nüüd, täiesti-täiesti
uus Twingo on üldiselt ju eestvaates sama tulede asetusjaotust kasutamas, aga
laternad on hoopis väiksemad ja eesvaade on väga maitsekas ja samas ka
futuristlikult lahe ja võib öelda, et ka päris vinge lõpuks. Siiski mitte päris
nii vinge, kui veidi ulmeline ideeauto aastast 2013 Twin’Z. Disainerid vihjavad
ka, et on lausa konnailmelise esiema eeskujuks võtnud. Aga ka legendaarse
Renault 5-e. Ühe sõnaga – see Twingo on tõeliselt ilus. Iga nurga pealt.
Eestvaade on lahe. Lahe, et pole kasutatud LED’e ribana, vaid ümarate tulede
sees täppidena. Ja auto on pisike, aga kõrge, kuid ei muutu ei kohmakaks
kobakaks ega lähe proportsioonist välja, vaid on lustlik ja lõbus. Võibolla ka
midagi FIAT 500-likku meenub, kuigi koostöö on tehtud hoopis Daimleri Smart’i
divisjoniga ja kokkugi pannakse autosid samas kohas, kus samal platvormil Smart
Forfour’e – Novo Mestos Sloveenias.
Uus Twinx on eelkäijast
100 mm lühem. Aga esimest korda nende ajaloos nelja uksega. Ja esimest korda
taga asetseva mootoriga ja esimest korda tagaveoga. Ja eriti vinge on nii
pisikese masina puhul see, et uus Twinge on taga laiemate rehvidega, kui ees.
See mõjub nii meeldivalt ja lõbusalt ülbena. Mootorit näha ei ole, see on
pisikese pakiruumi all peidus ja mõeldud ainult teeninduse silmadele. Ka
esiosas on hoopis teistsugune, kui tavalistel autodel. Naljakate klambritega
iluvõre ärkäivate kärjeosade tagant avades ei tule kate mitte ära, vaid nihkeub
veidi ettepoole, et näiteks klaasipesuvedelikku lisada. Kuna kate päris ära ei
tulnud ja üles eest ära ka ei kerki, võib tunduda, et klaasipsuvedeliku
lisamisega läheb järjekordselt ilgeks lädistamiseks – aga ei – mahuti seest
saab üles tõsta pika kõri ja nüüd on igast anumast valamine kui naljategu!
Ja nii ongi – iga
natukese aja tagant ajab see auto ainult naeru suule. Juhikohal üliavar salong
(tagaistujatel võibolla mitte nii väga…) ja kõikvõimalikud salalaekad ja
peidikud, nagu näiteks ärakäiv, pehmendusega kindalaeka lisakarp. Tagaistmete
seljatugesid saab spetsiaalse kronshteini abil püstisemaks kinnitada, kui on
vaja pakiruumi rohkem veidi rohkem mahutada. Seljatoed käivad muidugi ka päris
alla. Ja tagumine luuk on klaas tegelikult.
R-Link multimeediasüsteem
on tuttav juba suurematelt Renault’delt. Nüüd on ta ka siin ja vastavalt
varustusastmele on ka taguruskaamera ja nahkne rool. Aga uus asi, kui ei ole
soovi lisavarustuses olevat R-Linki tellida, on R&GO multimeedia äpp
nutitelefonile. Kohe, kui oma nutikas raadioga bluetoothi kaudu ühendada,
avaneb app-store ja saab alla laadida tasuta R&GO äpi, mis siis kõiki
R-Linki funktsioone sama disainiga sinu telefoni ekraanilt kuvama hakkab.
Kütusekulude ja ökonoomsuse lehekülg, navigatsioon ja ka tahhomeeter. Jälle
päris lõbus asi!
Võibolla ainult mootorite
osas ei ole lõbu nii väga laialt. Uuele mudelile on Renault’l pakkuda kahte
kolmesilindrilist bensiinimootorit. Mul oli rõõm tunda seda veidi äkilisemat,
turboga. Kui ikka väga talluda, võib mingeid lõbusaid hetki ka rooli taga tunda
saada, aga seda vast rohkem siis, kui üksi autos oled. Juhil ju rool peos kui
tugi. Tegelikult kurdab kõrvalistuja üsna ruttu, et auto hüplevat ja kekslevat
ja ka põrutavat üsna ebameeldivalt.
Aga nalja teeb taas selle
auto pöörderaadius! Tõepoolest jääb mulje, et pöörasime koha peal ringi.
Juhil on siiski lõbu ja
lusti piisavalt ja norida ei oska muu kallal, kui väga väikeste detailide
juures, nagu et tagumise akna kojamees võiks veidi kõrgemalt läbi käia ja
kindalaeka pehme polstriga karbi avamise trukk jääb karpi pesasse lükates vastu
teravat plastserva ja see trukk on nii uues autos juba katki kulunud.
Sellised pisidetailid.
Ja siis muidugi minu
jaoks lahja mootor.
Aga ma tean, et on olemas
ka veel eriti Twinge Twin’Run, V6 keskmootori ja 320 hobujõuga. Üks mu
meelierutavamaid mälestusi on keskmootoriga Clio V6 roolimisest. Usun, et see
Twin’Run oleks midagi täiesti minu maitse järele. Jään siis unistama ja
võimalust ootama. Aga seniks ei oska muud öelda, kui et Head Uut Twingot!
Raivo E. Tamm.
07.11.2014.
07.11.2014.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar