kolmapäev, 12. november 2014


RENAULT TRAFIC dCi 115


Olen nautinud Trafic’u roolis kahte pikka reisi Euroopasse ja siit ka minu huvi uuenenud mudeli vastu. Esialgu pakuti küll vaid kaubiku varianti, kuid juhil polegi vahet.


Nauding tekkis pikal sõidul juhi isteasendist. Kõrge asend andis Eestist minnes juba Leetu jõudes tunda, et selg pole absoluutselt väsinud ja pole ka mingit seljasirutuse pause vaja, mis tekib sõiduauto pool-lamavas asendis rooli taga. Ning pikal sõidul oli nauditav veel ka see, et juhina istusin kui oma kirjutuslaua taga. Mind ümbritsesid mitmed panipaigad, kogu reisi esmatarbevajadused sain igale poole oma käe järgi ära panna ja kõik nad olid korrektselt silma all. Nägin kogu aeg, mis kus on ning ei olnud seda häda, et kuhu üks või teine asi või pudel asetada. Ning mootor on meeles. Hea tõmme ja ökonoomsus. Oli võimalus euroopa kiirteedel kiirematele liikujatele mitte jalgu jääda.

Traficut on toodetud kõrvuti Nisan Primastar’i ja Opel Vivaroga tohutul hulgal. Viimase põlvkonna esindajaid on Eesti teedelgi hulgaliselt. Trafic on tootmises aastast 1981. Eelkäija oli selline Volkswageni hipibussi stiilis Renault Estafette, mille tootmine algas 1959 ja seda välimust vaadates on lausa uskumatu, et selliseid toodeti veel aastal 1980. Aga neid stiilseid bussikesi meie teedel näha ei ole. Tolle aja kaubikute kohta oli neil üks väga lahe praktiline disainielement – tagauks avanes kolmes osas – ülal luuk ja keskelt allpool kaks kapiust.
1981 välja ilmunud uus kaubik nimega Trafic tuli siis vastukaaluks kohe äärmiselt kandiline klots. Poole peal, 1990 tehti ka facelift ja 2001 ilmus lagedale juba teine põlvkond, ehk see, mida meie teed ja tänavad täis ja millega juba ka mina euroopareise nautisin. Eelmine põlvkond sai facelifti 2006. See oli väga tagasihoidlik, hõlmates vaid tumeoranzhide suunatulede sulandumist valgeteks esituledeplokki, kust siis oranzhidena alles põlema hakkades särama lõid ja natuke kujundati ka iluvõret ringi.

II põlve Trafic mulle oma väliskujult päris meeldis. Loomulikult ei ole seal midagi nii hingematvalt armsat, nagu Estafette, kuid ka Traficu I põlve robustsus oli siin maheda soliidsuse vastu vahetunud ja meelde jäi külgvaates kabiinikõrgendus esiuste kohal ning tagantvaates madalus ja laius.
Uuel Traficul ongi too kühm külgvaates kadunud ja tagantaavtes tundub masin kitsam ja kõrgem. Mõõtude järgi võiks kereosa, kui rattaid all ei oleks, olla kui ruut. Kliirens kergitab ja enam eelmise põlvkonna meeldivalt madala ja laia auto muljet ei jää.
Eestvaates ei meeldi mulle kuidagi eriti suureks kasvanud esituled. Uut mudelit oodates arvasin, et need just eelmisega võrreldes väiksemateks muutuvad, kuid lõpptulemus on hoopis vastupidine.


Viimasest reisist Lõuna-Euroopasse mäletan, et 1,9 dCi 100 jõi 7000 km kohta 512 liitrit diislit ära ehk keskmiseks 7,3 l/100km ja kuigi kataloog näitas tolle masina maksimumiks 155 km/t, siis kerge allamägekaldega kiirteel näitas spidomeeter küll 173 km/t. See oli eelmise põlvkonna diislitest lahjeim variant. Oli veel ka 2,0 l ja 2,5 l diislit ja ka 2,0 l bensiinimootor.
Uuel Traficul on ainult 1,6 l diislid eri võimsusastmes. Nii, nagu Renault vormel 1 mootoreidki teeb ja sealgi ju olid sel hooajal kõigest 1,6 liitrised jõuallikad.
Tänane Traficu1,6 dCi 115 ei ole kõige lahjem. On veel ka dCi 90 – viimane number tähistab hobujõude. Ja Energy eesliitega veel Energy dCi 120 ja Energy dCi 140. Viimasel on maksimumkiiruseks antud juba lausa 181 km/t – küllap allamägekiirteel sellega ka 200 kätte saaks ja veelgi vähem teistele jalgu jääks.

Uued mootorid on kõik ka palju säästlikumad, keskmiselt 1 liiter sajale väiksem kulu, kui eelkäijatega võrrelda. Ma teen ka huvi pärast pikema otsa – sõiduasend on jätkuvalt meeldiv selleks ja minul kulus 378 km peale täpselt 25 liitrit diislit ehk siis keskmine kulu sissesõitmata mootoriga 6,6 l/100 km.



Uues Traficuski on juhil panipaiku tohutult ja rohkemgi. Madalaima varustustaseme puhul saan sellegi auto raadio ja oma nutitelefoni bluetoothi kaudu liites kasutada toda uudset R&GO äppi, mida kasutasin uues Twingos, küll mõningaste mööndustega.
Aga kõrgemas varustusatemes oleks siin olemas ka R-Link navisüsteem või tahavaatepeeglist kuvatav tagurduskaamera. Armatuurlaud, mis on siin rõhutatult sõiduautolikum omab klammerjaid võimalusi telefone ja tahvelarvuteid kinnitada. Kõrvalistuja istme ettelastud seljatoele saab asetada läptopi, istmepatjade all on üle 50 liitrine panipaik. Kõrvalistuja päikesesirmi alla lastes on seal lainurk peegel, et näha ka pimenurgas toimuvat. 



Ja kõrvalistuja tooli saab ka nõnda üles tõsta, et läbi seljataguse seina avausest läbilaadimiseks eriti pikki torusid või latte transportida. On võimalus ka pisikese kollase lukustuspoldiga tagumine vasakpoolne uks üksi lukustada ja siis lahtise parempoolse uksega sõita ja veelgi pikemaid esemeid vedada. Ning kui peaksid unustama vasakpoolset ust eest ära avada ja lööd parempoolse ukse kinni, on luku kohal selline kaitse, et valetpidi suletud uksed enam üksteist ära ei mõlgi. Loomulikult on kaubaruumis palju koormarihmade kinnitusaasasid ja esemete paigutamist on nii võimalik ka lae alla kinnitamisega alustada.


Seega mõlemad Renault‘ viimatised uustulnukad, nii Twingo kui Trafic rõõmustavad uute nutikate lahendustega.


Raivo E. Tamm.
12.11.2014.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar