AUDI A8 4,2 FSI quattro Aut
AUDI kruiisilA8v.
AUDI kruiisilA8v.
Audi uut lA8va esitleti
KUMUs ERSO sümfooniliste helide taustal – tõepoolest, kus mujal siis veel ja
kuis teisiti saakski edasi anda selle uhke laeva kaasaegseima variandi ilu
ja sümfoonilist seost suure maanteeristleja ja maanteede vahel!
Audi A8 jõuab oma uute
salapäraste esituledega meieni oma pompöössuses aastakümnete taguseid tradistioone pidi.
A8 ise on küll sellise märgistusega meie ees alles neljandat põlvkonda
alates 1994-ndast aastast. Suuri Audisid tehti veel varem nii Audi 100, 200 kui
ka Audi V8 nimede all ajavahemikus 1968 – 1994. Jah, kui seda kuradi sõda
poleks vahele tulnud, oleks nüüdseks meie autode pilt ja ka meie tänane kaasaja tänavapilt
kindlasti hoopis teine… Rääkimata imekaunite linnapiltide hävimisest sõjas,
tekib masendus ka kui vaadata kasvõi Audi tootmisajalugu – enne seda kuratlikku
sõda valmistati ikka vapustavaid limusiine – Audi 1927.aasta vapustav ja
suursugune Imperator, samuti mudelid Audi Dresden ja Audi Zwickau ning 1935
aasta Audi Front UW. Samuti hilisemad Audi alla koondunud margid ja nende
vaimustavad ennesõjaaegsed laevad nagu NSU Type 7/34 aastast 1929; Wanderer
W17; DKW F7 Meisterklasse ja kuulsad Horch-iI
Pullman’id 500B või 950A. Võimsad ja võimukad kui Titanic! Ja siis
tuli vahele see Teine Maailmasõda ning sõja niiöelda kaotanud
Saksamaa asus oma Auditööstust taastama liites tasapisi kõiki eelpool
nimetatuid üheks kontserniks kokku hoopis pisemate ja hädisemate autokestega.
Mõned lausa sellised nagu NSU Prinz 4, mille pealt sõja võitja on 1:1-le
maha viksinud oma ZAZ 968! Sõjast toibumine võttiski just nii
palju aega, et tõesti alles 1960-ndate lõpus hakati tasapisi uuesti suuri
Audisid projekteerimae ja
tootmisliinidele saama. Tänane uus A8 on aga jälle eriti
suur
eksemplar, eelmise põlvkonna suurest Audi lipulaevast
75 mm pikem, 55 mm laiem ja 16 mm kõrgem. Suur peab ikka tõesti suur olema!
Eesistujad on saanud pearuumigi 46 mm jagu juurde. Vähemaks on tõmmatud vaid
tagumise pakiruumi sügavust – ega see olegi soliidne, kui nii suursuguse auto
puhul pead lõpuks kõhuli pakiruumi sukelduma, et tagantotsast ka asju kätte
saada… Kui olen varem kurtnud Audi liiga rafineeritud ja pedantselt kuiva
disaini üle, siis nüüd on auto välisilme juba tunduvalt lennukamaks muudetud.
Seda aga tegelikult tänu ainult moodsamatele esi- ja
tagatuledele! Sest kui rahulikumalt hakata piki küljejoont uut ja vana
võrdlema, on näha, et üldjjooned on päris
samad, ainult kõik on veidi suurem ja pikem. Kui palju muudab kogu üldpilti
vaid üks pisike kurvikas LED-tulede triip esilaternate all! Ja ongi nagu
täiesti teine auto, täiesti uus Audi A8! Salong on läinud samuti veel
peenekoelisemalt stiilsemaks – need peened valgustriibud ukse lävepakkudes ja
laes annavad peenesse salongi sisenemise mulje. Ja juhikohal istudes on kohe
kätt toetama kutsumas uudne, lai automaatkäigukang, või valits, nagu nüüd teda
nimetada kombeks on. Kogu armatuurlaua kujustaus on salongiga
unisoonis soliidne ja stiilne, kellad kui infotehnoloogia autosse jõudnud
kõrgtase, rääkimata navigatsiooniseadme ekraanile ilmuvaist uue A8 kujutisest, millele
saad valida kliimapakette või vedrustustasemeid. Puudutades istmepadja küljel
olevat rullikut, ilmub ekraanile istme pilt kui foto, millel siis navigeerides
saad valida, kuidas või mida oma tooli asendis muuta sooviksid. Rooli taga
olevad tulede ja klaasipesu nupud on samasugusest mustast läikivast mõnusast ja
soliidsest materjalist nagu näiteks iPhone! Aga muhedaim vigur on sõrme
ulatuses, kui käsi mugavalt laial käiguvalitsal lebab – pisike matilt must
ekraanike, kui väike krihvliga kirjutamiseks mõeldud tahvlike. Kuid see
reageerib vaid sõrme puudutusest ja nõnda on sinna võimalik sõidu ajal sodida
järgmiseks vajaliku aadressi esimesi tähti – just nimelt sodida! Ei pea olema
ilusa käekirjaga, sest A8 aju hakkab kohe ise pakkuma, et kas Sa mõtlesid oma
pookstaaviga näiteks sellist tähte? - ja annab siis juba suurele ekraanile rea
selle tähega algavaid tänavanimesid antud linnas, milliseid puudutades ilmub
uus sihtmärk kaardile. Ja kohale jõuad Sa sellele aadressile imekiirelt,
imevaikselt ja imeväikeste kuludega! Uus A8 on sedavõrd vaikse salongiga sõidu
ajal, et kõrvadel hakkab imelik, nagu oleks Eesti Raadioteatri kajavabasse
„vatituppa“ sisenenud! Kiirendus ja liiklemine on esmaklassilised,
automaatkäigukast ehk kaheksa(!)käiguline tiptronic viib teid edasi nagu
variaatoriga, ehk siis käiguvahetus käib niivõrd sujuvalt, et käiguvahetusmomenti
ise te seda enam kuidagi ei
taju. Lisaks tiptronicu tegemistele on uue A8 baasvarustuses ka
elektrooniliselt juhitav õhkvedrustus, loomulikult quattro nelikvedu aga ka
mõnusanimegasüsteem ehk rekuperatsioonisüsteem, mis kasutab auto pidurdamisel
vabanevat energiat ära generaatori võimsuse tõstmiseks ja aku laadimiseks! Aga lLausa
revolutsiooniline on niivõrd suure ja raske auto ning niivõrd suure kubatuuriga
mootori kütusekulu! See on siin eelpooltoodud komponentide kohta ju lausa
olematuks kärbitud! Liikusin natuke maad heal euroteel, pannes
püsikiirushoidjale 95 km/h hoidmiseks ja nõnda oli nelikveolise maantelaeva keskmine
kulu täiesti uue ja sissesõitmata mootoriga 7,1 l/100 km! Muu seas - kataloog
pakub maanteel keskmiseks 7,2 liitrit… Vaimustav! Seda ka muidugi ikka tänu
uudsele 8-käigulisele käimakastile ja küllap ka
liikumist siiski kergemaks tegevale täisalumiinumist kerekonstruktsioonile
pakubki auto madalaimat kütusekulu, mida luksusautode klassis eales nähtud!
See auto pakub tänapäeva
tipptehnoloogia tasemel tänapäevast tippnaudingut! Sirvides Audi ajalooürikuid,
tekib vägisi soov, et sedapuhku oleks võinud 16 aastat tagasi kasutusele tulnud
A8 nimetus ajaloo prügikasti lennata ja sealt hoopis unustuse hõlma vajunud
kuid tänase limusiini jaoks jälle nii sobilik Audi Imperator kasutusele tulla!
Ja muidugi on ka
tänapäevase Imperatori A8 omanikud ehk siis Audi Brand Ambassador-id sellised
oma ala imperaatorid nagu näiteks Madonna, Johnny Depp, Justin Timberlake,
Cheryl Cole, Gisele Bundchen, Steve Jobs ja Alex Fergusson.
Raivo E. Tamm.
19.07.2010.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar