PEUGEOT 108
LINNA ELAMA!
LINNA ELAMA!
Uus Peugeot 108 sobib hästi teie autoks, kui keegi või miski on teid linna elama kutsunud. Väike, väle, hea pisikesi parkimispragusid leida. Kui aga sildu päris ära ei põletatud ja vahest tahate oma maakohta tagasi minna, on suuremat masinat vaja. 108-l meeldib ainult linnas elada.
Peugeot uus supermini 108 ei ole siiski nii super, nagu näiteks supermänn. Maanteel jääb hätta ja teistele jalgu. Aga linnas on täiesti asjakohane ja saab päev-päevalt aina omasemaks.
Peugeot uus supermini 108 ei ole siiski nii super, nagu näiteks supermänn. Maanteel jääb hätta ja teistele jalgu. Aga linnas on täiesti asjakohane ja saab päev-päevalt aina omasemaks.
Tema on Peugeot 107
järglane, ikka jätkuvalt nii Toyota Aygo kui Citroën C1 derivaat ehk siis kolmik,
väljanägemiselt muidugi mitte ühemunaraku. Väljanägemiselt üritatakse ühes ja
samas Tshehhimaa tehases Kolín’i linnas eri margid võimalikult eriilmeliseks
saada. Interjööris on kolmikud identsed, ainult firmamärgid suure rooliratta
keskel erinevad. Kui Peugeot 208 rool tundus otamatult pisike, siis 108 rool tundub jällegi ootamatult suur.
Ka eelkäija 107 oli täpselt samamoodi kolmik, sünniaastaks
2005. Kümneaastaseks aga ei jõudnudki saada, enne tuli varasemate face-liftide
peale täiesti uus kolmikute põlvkond. Uut näidati 2014 märtsis Genfi
autonäitusel. Peugeot on ka sellesse supermini eestvaatesse raiunud oma
uutmoodi iluvõre ja uutmoodi alumises servas jõnksuga esilaternad. Nüüd on kogu
Peugeot‘ mudelivalik uut nägu ja ühte moodi. Nendest superminide kolmesest
reast on Peugeot 108 vahest kõige konservatiivsema ja rahulikuma disainiga. On
olemas ka LED-päevasõidutuled, ka kõige madalama varustusastme puhul. Need
süttivad automaatselt, kuid ilma pimenedes peab lähituled ise sisse keerama.
Tulede kõrgust saab reguleerida, aga lähituled kipuvad kottpimeduses hädisteks
jääma. Isegi Tallinnas, kui pimendatud tänavatele sattuda. Eestvaates on väga imposantsed LED-ide juures asetsevad suured avaused, mis annavad autole hoopis võimsama mudeli aupaiste.
Tagareas on konkreetselt
kaks istet ainult. Nende jaoks on omad uksed. Tagaaknad käivad klambritega
lahti tuulutusasendisse. Kas tagaistmetel ka kitsas võib olla, ei oska öelda,
oleneb ilmselt eesreas istujate kogukusest. Juhiistmel on küll ruumi laialt
nagu suures sedaanis. Vaateväli on siiski piiratud. Esiistmed on sportliku
joonega, ühes tükis kõrge peatoega. Sõiduajal tundub juhi paremas silmanurgas
nö pimedas nurgas kõrval auto liikuma, kui vaadata, saab aru, et siiski hoopis
kõrvalistme kõrge peatugi on see. Ja ka c-piilar on päris laialt vaatevälja
ahistav. Manööverdada on linnas sellise pisikese masinaga mõnus küll, aga
selliste vaateväljapiirajatega tuleks kindlasti kasuks tagurduskaamera, mida
parema varustusastme puhul ka leida võib. Ka seitsmetolline puutetundlik ekraan
on valikus. Tänases autos küll mitte ja esialgu sellest puudust ei tunnegi.
Pisikese ekraaniga variandis on ka bluetooth olemas ja tundub, et rohkem pole
vajagi. Telefoni paaritamine käib kiirelt ning kõneheli kvaliteet on ülihea.
Salong on muidu küllaltki läbikostev, ilma erilise voodrita. Esiustel on auto
värvi plekk akna servast ettepoole kauni sisekujunduselemendina voolamas.
Kuigi maanteel jääb
liitrine bensiinimootor lahjaks, on linnavahel paigalt võttes salongi ootamatult
tigedat urinat kosta ja see mõjub küll muigamapanevalt. Foori taga oodates on
pöörded vaiksed. Isegi töötava mootori korral tuttavaga läbi allalastud akna–
esiaknad on loomulikult elektrilised – juttu vestes arvatakse, et tegu on
elektriautoga. Jah, ka tagantvaates pole ju summutiotsagi näha.
Sööstude ajal põriseb
mootor, nagu oleks tegu neljarattalise mopeediga. Siin on raudade vahel 51 kW
ehk 70 hobujõuline kolmesilindriline mootor. Kuulu järgi peaks olema keskmine
kütusekulu 4,1 l/100 km. Pardaarvuti näitas mulle maanteel vähimaks pika
distantsi järel 5,2 liitrit. Seal sees olid ka mõned abitud möödasõidud
pikkadest rekkatest. Linnas näitas keskmiseks hoopis 5,9 l/100 km.
Aga lõbus oli
lõppkokkuvõttes. Kurvides kartautolikult kõvasti teekamaras kinni. Ja ilus on
ta ka, seda nägin korduvalt kõrvalsõitjate pilkudest. Valge värv sobib hästi ja
kindlasti paluks ma enda omale ka sellise vanas stiili shriftis Peugeot kirja
külje peale panna, kui see juhuslikult ei peaks kõigil tehasest alates peal olema.
See arhailine kiri sobib eriti meeldivalt selle väikse nunnu külge. Lisaks on
mainimistväärt ka asjaolu, et seda nunnut on võimalik lisaks neljale
varustusastmele ka seitset moodi personifitseerida. Isegi edev lahtikooritav
katus on olemas – Peugeot 108 TOP.
Aga ka see, küllaltki
tagasihoidliku varustusastmega 108 on täiesti korralik linnauto eksemplar.
Väljanägemiselt väga harmooniline, kujustuses pole midagi üleliigset, pole
midagi silmariivavat ega häirivat, salong on rahulikult soliidne ja pisut modernnegi.
Ja kui pisikese mootoriga ühendatud gaasipedaali piisava südikusega tallata,
saab linnas ruttu edasi ja selliste helide saatel, et tuju läheb lustlikuks!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar