PEUGEOT 508 SW Allure 2,0 Blue HDi 180hp EAT6
VEEL UUEM PEUGEOT 508.
VEEL UUEM PEUGEOT 508.
Seda võib küll
ootamatuseks nimetada. Uut ja ilusat Peugeot 508-t pole ju veel nii kaua olnud,
et oleks vaja nägu kohendama hakata. Aga juba kohendatigi!
Peaaegu neli aastat on
siiski möödas, kuid minu jaoks oli 508 niivõrd kena ja ajatu ilu kehastus, et
tõepoolest poleks arvanud, et sellel autol üldse mingit plastilist kirurgiat vaja
on. Ja kirurgiaks tuleb seda nimetada. Nii mõnigi nimetab face-liftiks ka
ainult esilaternate sisu kaasajastamist. Peugeot on aga oma suure sedaani nina
täiesti ümber lõiganud. Iluvõre on läinud aston-martin’likumalt kitsamaks ja
esilaternate kuju on muutunud. Sellise alaserva-jõnksuga on nüüd uued Peugeot
laternad kõik. Isegi mootorikatte kaas on muutunud. Lõvimärk on toodud ette
iluvõre keskele ja selle ülaservas asetsev kiri „Peugeot“ ei asu enam plekist
noka all, vaid on avalikum.
Sedaani tagumiste tulede süttides
on seal kumamas kolm triipu ehk siis lõvi küüniste jäljend.
Tänane proovisõiduauto on
universaalkerega SW. Varustustase Allure.
Siin on meil väga uhke Cielo
klaaskatus. See ongi Allure taseme standardvarustuses. Lisaks LED
päevasõidutuledele on standardis ka esimesed LED udutuled ehk siis täis-LED
tuled ja Smartbeam kaugtulede automaatlülitus. Navigatsiooniseade
seitsmetollise puutetundliku ekraaniga.Tagurduskaamera. Ja uus käigukast.
Kuuekäiguline. Kui lülitada sisse S (sport) ja manuaalrezhiim, saab
opereerida roolitaguste labadega viie käigu ulatuses. Kaheliitrine BlueHDi
mootor oma 180 hobujõuga on maanteedel rahuldustpakkuva möödasõidusooritusega.
Tänu uuele käigukastile on paranenud ka keskmise kütuse kulunäidud. Ja salongis
on soliidselt vaikne ja hubane. Ja klaaskatus, millele sõidab elektri jõul
päikesesirm järkjärgult ette, annab avatuna salongile valgusküllasusega veelgi
suurema mulje, kui ta tegelikult on. Tegelikult aga ongi ta väga avar ja keegi ei
pea kitsikust kurtma. Meeldiv valgustus on ka pimeda ajal salongis ja ka autole
lähenedes küljepeeglite alt.
Ma ei ole kunagi pimedas
pikemat sõitu automaatselt ümberlültuvate kaugtuledega teinud, uue 508-ga saan
nüüd seda imet testida.
Käigukangi juures saab
selle rezhiimi aktiveerida. Esialgu tekitab vastutulijate suhtes süümepiinu see
rezhiim, et nüüd vist oleks juba pidanud kaugtuled maha võtma. Ja samas suunas
eesliikuja puhul tundub ka, et olen juba liiga lähedal talle oma kaugtuledega
ja valgustan tema autot juba liiast. Vastutulijad vilgutavad tuledega. Otsustan
siiski vana hea manuaalse kangi-tõmbamise kasuks. Kuid kui näen tee ääres
politseiautot ja saan aru, et mitte minu tulede peale ei vilgutatud, asun
uuesti automaatrezhiimi katsetama. Kogu tuledeplokk on nii võimas, et
kõikvõimalikud teetähised ja vastujuhtuvad liiklusmärgid muutuvad
neoon-sini-lillaks. Aga suuremad teetööde- või ka asulasildid peegeldavad nii
võimsalt valgust, et automaatsüsteem saab signaali lähituled peale lülitada. Ja
kui kehvade lähituledega auto juhtub vastu tulema, ei saa jällegi süsteem nii
tugevat impulssi ja siis sõidabki uus 508 uhkes ülbuses oma võimsate
kaugtuledega. Ja kui vastutulija oma kehvade kaugtuledega korra vihaselt märku
annab, on need siiski kehvadest lähituledest niipalju erksamad, et koheselt
lülituvad ka 508 lähituled ümber. Rahunenumalt sõites näen, et ka kurvi tagant
ilmuvate (heade tuledega) autode puhul süsteem toimib ja ka ikkagi päris
korraliku kauguse pealt ka tagatulede peale. Ainult künka tagant lähenevad
suurte veokite katusetuled ei ole selle rezhiimi jaoks mingid näitajad.
Tavaliselt lülitan mina neid pisikesi tulukesi nähes oma auto prozhektorid juba
maha, aga 508 autorezhiim ei pea neid mingiteks näitajateks ja aupaklikusest
professionaalsete juhtide ees tõmban sellistel puhkudel ka 508-l ise kangist.
Põnev aga igal juhul.
Lisaks mugavusele ja võimsale minekule ka põnev. Igal möödasõidul annab kusagil
taganurgas hetkel olevast autost märku pimenurga-hoiatus-tuli küljepeeglites.
Rooliratas võibolla on
liialt nupukesi ja lüliteid täis kuhjatud ja nende rohkus jätkub ka
armatuurlaual.
Minu pikema maanteesõidu
peale tuli uue BlueHDi keskmiseks kütusekuluks 5,6 liitirt 100 km kohta. Linnas
natuke tiirutades näitas 6,7 l/100 km.
Uuenenud 508-te hinnad
algavad 18 600 €.
Raivo E. Tamm.
14.10.2014.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar