teisipäev, 14. oktoober 2014


PEUGEOT 508 SW Allure 2,0 Blue HDi 180hp EAT6

VEEL UUEM PEUGEOT 508.

Seda võib küll ootamatuseks nimetada. Uut ja ilusat Peugeot 508-t pole ju veel nii kaua olnud, et oleks vaja nägu kohendama hakata. Aga juba kohendatigi!


 Peaaegu neli aastat on siiski möödas, kuid minu jaoks oli 508 niivõrd kena ja ajatu ilu kehastus, et tõepoolest poleks arvanud, et sellel autol üldse mingit plastilist kirurgiat vaja on. Ja kirurgiaks tuleb seda nimetada. Nii mõnigi nimetab face-liftiks ka ainult esilaternate sisu kaasajastamist. Peugeot on aga oma suure sedaani nina täiesti ümber lõiganud. Iluvõre on läinud aston-martin’likumalt kitsamaks ja esilaternate kuju on muutunud. Sellise alaserva-jõnksuga on nüüd uued Peugeot laternad kõik. Isegi mootorikatte kaas on muutunud. Lõvimärk on toodud ette iluvõre keskele ja selle ülaservas asetsev kiri „Peugeot“ ei asu enam plekist noka all, vaid on avalikum.


Sedaani tagumiste tulede süttides on seal kumamas kolm triipu ehk siis lõvi küüniste jäljend.
Tänane proovisõiduauto on universaalkerega SW. Varustustase Allure. 



Siin on meil väga uhke Cielo klaaskatus. See ongi Allure taseme standardvarustuses. Lisaks LED päevasõidutuledele on standardis ka esimesed LED udutuled ehk siis täis-LED tuled ja Smartbeam kaugtulede automaatlülitus. Navigatsiooniseade seitsmetollise puutetundliku ekraaniga.Tagurduskaamera. Ja uus käigukast. Kuuekäiguline. Kui lülitada sisse S (sport) ja manuaalrezhiim, saab opereerida roolitaguste labadega viie käigu ulatuses. Kaheliitrine BlueHDi mootor oma 180 hobujõuga on maanteedel rahuldustpakkuva möödasõidusooritusega. Tänu uuele käigukastile on paranenud ka keskmise kütuse kulunäidud. Ja salongis on soliidselt vaikne ja hubane. Ja klaaskatus, millele sõidab elektri jõul päikesesirm järkjärgult ette, annab avatuna salongile valgusküllasusega veelgi suurema mulje, kui ta tegelikult on. Tegelikult aga ongi ta väga avar ja keegi ei pea kitsikust kurtma. Meeldiv valgustus on ka pimeda ajal salongis ja ka autole lähenedes küljepeeglite alt.
Ma ei ole kunagi pimedas pikemat sõitu automaatselt ümberlültuvate kaugtuledega teinud, uue 508-ga saan nüüd seda imet testida.
Käigukangi juures saab selle rezhiimi aktiveerida. Esialgu tekitab vastutulijate suhtes süümepiinu see rezhiim, et nüüd vist oleks juba pidanud kaugtuled maha võtma. Ja samas suunas eesliikuja puhul tundub ka, et olen juba liiga lähedal talle oma kaugtuledega ja valgustan tema autot juba liiast. Vastutulijad vilgutavad tuledega. Otsustan siiski vana hea manuaalse kangi-tõmbamise kasuks. Kuid kui näen tee ääres politseiautot ja saan aru, et mitte minu tulede peale ei vilgutatud, asun uuesti automaatrezhiimi katsetama. Kogu tuledeplokk on nii võimas, et kõikvõimalikud teetähised ja vastujuhtuvad liiklusmärgid muutuvad neoon-sini-lillaks. Aga suuremad teetööde- või ka asulasildid peegeldavad nii võimsalt valgust, et automaatsüsteem saab signaali lähituled peale lülitada. Ja kui kehvade lähituledega auto juhtub vastu tulema, ei saa jällegi süsteem nii tugevat impulssi ja siis sõidabki uus 508 uhkes ülbuses oma võimsate kaugtuledega. Ja kui vastutulija oma kehvade kaugtuledega korra vihaselt märku annab, on need siiski kehvadest lähituledest niipalju erksamad, et koheselt lülituvad ka 508 lähituled ümber. Rahunenumalt sõites näen, et ka kurvi tagant ilmuvate (heade tuledega) autode puhul süsteem toimib ja ka ikkagi päris korraliku kauguse pealt ka tagatulede peale. Ainult künka tagant lähenevad suurte veokite katusetuled ei ole selle rezhiimi jaoks mingid näitajad. Tavaliselt lülitan mina neid pisikesi tulukesi nähes oma auto prozhektorid juba maha, aga 508 autorezhiim ei pea neid mingiteks näitajateks ja aupaklikusest professionaalsete juhtide ees tõmban sellistel puhkudel ka 508-l ise kangist.
Põnev aga igal juhul. Lisaks mugavusele ja võimsale minekule ka põnev. Igal möödasõidul annab kusagil taganurgas hetkel olevast autost märku pimenurga-hoiatus-tuli küljepeeglites.
Rooliratas võibolla on liialt nupukesi ja lüliteid täis kuhjatud ja nende rohkus jätkub ka armatuurlaual.
Minu pikema maanteesõidu peale tuli uue BlueHDi keskmiseks kütusekuluks 5,6 liitirt 100 km kohta. Linnas natuke tiirutades näitas 6,7 l/100 km.
Uuenenud 508-te hinnad algavad 18 600 €.


Raivo E. Tamm.
14.10.2014.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar