laupäev, 22. oktoober 2011


VOLVO XC60 T6 R-Design

SPORTTÕLD.


Volvo näitas aastal 2007 maailmale oma planeeritavat väikese maasturi kontseptsiooni. Aastal 2008 tuli see veidi tagasihoidlikumana müüki, aga aastal 2011 teeb XC60 vähikäigu ja tuleb uuenenult kaarega tagasi, võttes kaasa kogu ideekavandi julge ilu!


Nii oligi. Uus väike Volvomaastur oli päris efektne, kuid siiski liiga rafineeritud suhkur, võrreldes ameerikas välja paisatud ideega. Volvo on ju olnud julgemast julgem oma kurikuulsate kastikujuliste sõiduautodega, seega oli nüüd loomulik, et tänasel päeval juba nii mõnegi automargi päris julgeks kujunenud disaini keskel tuli teha ka Volvo XC60-le mingit facelifti, ja uus R-Design toob eriti tänase tumeda auto peal kogu ilu värskelt ja säravalt esile! Kõikvõimalike avauste ja servade äärtes olevad ehisliistud ei ole mitte kroomitud, vaid matilt läikiv alumiinium ja see rõhutab omapäreasel moel tänase testiauto mustalt läikivat ilu! Kogu disainijoon on kui keskelt pooleks murdev, jättes vööjoonest allapoole musklilise maasturi oma laiade puusade ja eriti suursuguste, lausa tõlla-mõõtu ratastega ning peegeldudes siis ülalpool kui sportauto, kui voolujooneline kupee. Kogu kujustus on kui vana kandilsena tuntud Volvo peegelpilt virvendaval veepinnal – nii voolav, nii lainetav. R-Design’i tuunuseks on ka alumiiniumikarva küljepeeglid. Salongi sisenedes rebib silmavaadet kahevärviline nahksisu, ikka selle R-disaini kirjega seljatoel ja kõrgmoodi meenutav armatuurlaua, keskkonsooli ning uste sisekülgede kujundus. Siin on midagi nii põhjamaiselt peent, diskreetselt maitsekat, midagi eht-skandinaavialikku. Kogu väljastpoolt meeldejäänud alumiiniumist ehisliistundus saab suure kurvilise lõpukaare esiuste ukselinkidesse suubudes. Armatuurlaud on sedavõrd kiirelt allakalduv, nagu poleks teist õieti autos ollagi ja roolivarras on selle tõttu eriti pikk. Rooli saab endale päris kaugele sülle tõmmata, nagu päris ralliautodes pilootidel see tavaliselt hea juhitavuse saavutamiseks käepärast on. Ja tagant tühi, veidi juhi poole kaldu keskkonsool on sõrmeküünte all triibulise faktuuriga metalne pind, mis voolab armatuurilt alla nagu mahe veekardin mõne soliidse hotelli fuajees. See peenetriibulise faktuuriga pind on igas valguses veel ka erineva läike ja tooniga. Keskel on kõrgumas väike automaatkasti käigukangisammas, mis kaetud täpselt samasuguse kaht sorti nahaga, nagu rool, mis mõjub nendesse erifaktuuris naharibadesse köidetult kui paksu antiikse raamatu seljatagune. Rool on samuti alumiiniumkaunistusega oma kodaratel ja nahkköite all eri kohtades eri kantidega, kust iganes juht kavatseb ratast peos hoida. Ja kogu selle kõrgmoe keskelt jõuame kohe edasi ka kõrgtehnoloogiani selles sportlikus tõllas – nii palju meeldivalt iseeneslikkust on siin – kui ilmakene natukenegi hämarduma peaks – kohe tumeneb navigatsiooni ekraan ise, et ei pimestaks teid. Pimeduses on ka kiirusnäidikute valgustus nagu paistaks päike kusagilt neile peale – või siis pimeduses tõesti, nagu kuuvalgus. Täiesti müstiliselt mõjuv pisidetail taas kogu ilu keskel ning järjekordselt midagi väga põhjamaist… Küljeaknad on niiskusthülgavad, ehk siis sõtma hakates puhastuvad ise kirkalt puhtaks ilma kojameesteta, ilma pühkimata. Ja siis veel see lasersensor, mis liiklust jälgib… City Safety süsteem, mis linnas kuni 30 km/h eesseisva auto pidurdamisel eelaktiveerib teie pidurid ja kui te ikka ei kavatse pidurdada, jätab auto teie eest seisma! Iseenesest sõitva auto mulje jätab loomulikult ka distantsitundlik püsikiirushoidja, milline võtab teie ees liikuva auto järgi joonduda kuni taas kasvõi foori taha seisma jäämiseni. Kui aga teil on pandud kiiruseks 90 km/h ja teie ees liikuja otsustab mingil hetkel edaspidi vaid 55 km/h liikuma hakata, piisab pöörata rool möödasõidureale, piisab eesvenija anduri vaateväljast ära kaotada ja te saate oma 90 km/h kohe kätte. Jajah, te saate selle kiiruse k-o-h-e kätte! Uue XC60 T6 ehk reaskuuene, kuuesilndriline alumiiniumist turbomootor on nüüd oma R-disainimise käigus saanud juurde eelmise väljaandega võrreldes 19 hobujõudu ja see juba on midagi… Nüüd need 304 hobujõudu lausa viskavad teie tõlla edasi, ükskõik mis kiirusel sama moodi, nagu paigaltolekustki! See on suisa hirmuäratav! Sest see elukas saab oma maksimaalse pöördemomendi kätte juba 1500 p/min!!! See mootor, see auto mitte ei kiirenda, vaid see plahvatab kohalt minema! Aga kõik on tasakaalus – tegu ei ole vaid kiirendusrekordite purustamiseks mõeldud autoga, vaid koheselt on asjad programmeeritud ka võimalikult väikesele kütusekulule ja sellega varustama auto võimalikult suurima veojõuga ning loomulikult on ka XC60 turvalisuse tipptase, mille sünonüüm Volvo on juba ammustest aegadest, mis loomulikult kooskõlastub selliste uuendustega nagu City Safety ja adaptiivne kiirusehoidja. Reas kuuene mootoriplokk on kapoti alla paigutatud ikka põiki, nagu kõigil teistelgi Volvodel. Ikka turvalisust silmas pidades, et kui peaks toimuma eestsuunast tugev kokkupõrge, siis pole karta võimsa mootori reisijateruumi tungimist. Kui väljast mõjub XC60 väga nooljas oma madalate kitsaste küljeakendega,  siis salongis üllatud avarusest ja ootamatult suurest tagaaknast tahavaatepeeglis, millel suur, pea esiklaasi omade mõõtu kojamees head tööd tegemas nii intervall kui pidevas rezhiimis. Nähtavus on salongis hea, ja kui tundubki, et neist nooljaist küljeaknedest äkki tagaistuvad lapsed välja ei näe, siis väga lahe lisandus on tagaistmetel aluspadja ülesklappimise näol – nagu kinos, kui parema nähtavuse saamiseks koolilaps portfelli istumise alla seab… Ja siin on tagarida samuti kui kinos – esisitmete peatugede sees on telekad ja kõrvaklapid multikate omaette nautimiseks. Tumendatud akende külge on pandud ka veel spetsiaalsed Volvo kardinad, et kinosaal veelgi hämaram oleks. On pereisal roolis hea, on ka kõigil teistel selles autos hea. Ja kui naisajakirjanikud tunnistasid juba algse, face-lift-ieelse Volvo XC60 2009-ndal aasta parimaks pereautoks, siis nüüd on kord meeste käes! On täpselt selline tunne, et millegi nii hea roolis pole küll varem olnudki! Braavo, R-Design!



Raivo E. Tamm.
22.10.2011.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar