reede, 18. veebruar 2011


PEUGEOT 508 GT 2,2 HDi 204 Tiptronic

JUURTE JUURDE?

Disainerid venitasid viimati Peugeot‘ disaini igat pidi ja kohati tundus, et juba liigagi, ning peale firma 200 juubelit pöörati tagasi lihtsa ja klassikalise auto juurde ja see toob meile taas väga soliidse ja kauni Peugeot 508!


Ja taas kord on uus Peugeot 508 jälle üks selline auto, mille kohta tuleb öelda, et piltide peal ei näegi ta nii hea välja, kui natuuris! Esimesed tutvustavad pildid mõjusid just selliselt - üsna õlgu kehitama panevalt, et peale 407 jõhkralt laiali rebitud suu – radiaatorivõre – ja sellele lisaks 308 väljaveninud radiaatorinaeratuse ja pea üle kogu nina väljavenitatud esitulede on nüüd küll väga tagasi tõmbutud. Tegelikult moodustus ju ka uue RCZ-i esiosa peamiselt veel sarnasest iluvõrest ja tuledest, kuid oli juba kuidagi nagu midagi muud. Kogu üldine napp kupeejoon määras uue olemuse ilu. Ideeauto SR1 aastast 2010 näitas ära, et Peugeot liigub edasiminnes tagasi rahulikuma kuid hoopis uue tasandi poole. Sama aasta ideeauto 5by Peugeot oli sedaanina juba veelgi lihtsama joonega, kuid Peugeot omapära on selles, et tootmisse juurutatava mudeli ideevariant ongi juba praktiliselt sama hilisemate, tootmisliinidelt maha veerevate müügiautodega. Uus 508 on sedaanina loomulikult väga kupeelik, mis ju praegu peamine disainitrend on kõikide markide puhul. Esiots kumab kergelt RCZ-i sportlikkust ja tagumise pakiruumi luugi ülaserv meenutab väga 307 CC – kupeekabrioleti ahtrit. Aga suurima õnnestumise kupeelikkusele annavad laiad tagauksed, milliste akendel ei ole tagumisi kolmnurkaknaid! Täpselt nii, nagu juba Peugeot 407-e juurest  mäletame. Ja 407-e järeltulijaks on ka uus 508 tituleeritud, kuigi tegelikult on ta 407-st pikem, vanast, pikaajalisest klassikust 607-st aga lühem, kuid salong on 607-st mahukam! 10 cm pikem kui 407, pakiruum on lausa 66 l suurem, aga kõige selle juures on üha kaasaegsemate materjalidega saavutatud auto 35 kg kergemaks 407-st! Nõnda on päris raske positsioneerida, kumma järeltulijaga siis õieti tegu ongi.
Aga siin ta siis on – 200 aastat vana Peugeot‘ uudis meie ees ja tõepoolest on ideetasandiga võrreldes muutusi näha vaid esituledes. Ja kummaline, kui palju määravad pisiasjad. Märkan neid ja hindan, kuna hindan neid ka oma põhitöö juures. Kui nauditavaks teeb kinolinal näitleja null-stiilis mäng, minimalistlikud reaktsioonid. Ja oled õnnelik, kui midagi sellist ära näed, mida näitleja esitas küllaltki sadistlikult, et pole tema mure – kes märkas, see märkas ja olgu siis õnnelik… Ka uue Peugeot 508 esitlusel näidatakse salatsevalt esimese iluvõre ülaserva all pisikest kirja „Peugeot“, et kas panite tähele, et pole vist rohkem ühtegi sellist automarki, kes ka ees otsas oma nime tutvustaks. Aga mina olin seda juba kohe täheldanud, kui autod restoranisaali sisse vurasid. Väga peen, väga eksklusiivse vinjetina mõjuv. Nagu pisike sünnimärgike daami huulte ülaserval… Kummaline, et võikski nagu jääda pajatama ja avastama selle esmapilgul tagasihoidlikumaks muutunud autodisaini võludest! Kuid loomulikult on selle diskreetse ilu all samuti palju uudset ja üllatavat peidus.  Salong on samuti ülimalt soliidne ja meeldiv. Põnevust tekitab head-up-display, kuhu nüüd dubleerub ka peale navigatsioonisüsteemile otsitava aadressi sisestamist värviliselt noolipidi sõidujuhend. Lisaks muidugi tavapärasele kiirusenäidikule ja püsikiiruse numbritele. Näitusid ei kuvata esiklaasile, see ekraan kerkib üles enne esiklaasi ja on eraldi puldist kõrguses reguleeritav. Samuti on uute eHDI mootoritega olemas stop-start süsteem – foori taga peatudes mootor seiskub ja käivitub startides uuesti. 508-l on olemas ka päevasõidu LED-tuled. Salongis aga teeb ilma neljatsooniline kliimaseade, ehk saavad ka tagumised reisijad eraldi just omale meeldiva temperatuuri ette keerata, mis õhutusavadest peale puhkuma hakkab. Juhi jaoks pakuvad naudingut otsekui mõtte jõul õigeaegselt tööle hakkava vihmasensoriga kojamehed ja meeldivalt kiirelt tumenemisega reageerivad tahavvatepeegel ja navigatsiooniekraan. Samuti on olemas automaatne lähi ja kaugtulede ümberlülitus. Peugeot 508 sai endale kohe alustuseks juba väga palju jõuallikaid - on kahte sorti 1,6 liitriseid bensiinimootoreid ja kolme sorti diiselmootoreid, millest siis kõige uuem, 2,2 liitrine eHDI oma 204 hobujõuga asetseb 508 tippmudeli ehk GT raudade vahel. Kui veel hiljaaegu olid automarkide iga mudelirea tipud ikka alati särtsakamate bensiinimootoritega, siis nüüd võib imestusega vanas ajas kinni olles märgata, et tippmudel on just diisel ja hoopis paremate kiirusnäitajatega. Sellist asjade arengut poleks osanud ette näha. Kuis ma „vanasti“ põlgasin diislit just selle möriseva vaevalisuse pärast kohalt ära minnes, aga nüüd – võta näpust! Sõidan isegi juba viimased pool aastat uue diisli nautimuses ja sama teen ka täna võimsaima 508 roolis. Siin on meil ka rooli taga Tiptronic’u labad ise pöördeid jälgides käikude vahetamiseks või siis veel vahetamata jätmiseks. Ja GT all on ka efektsed 19-tollised veljed, mis sõidumõnu mitte kuidagi ära ei rikkunud, ei muutnud nad sõitu ebameeldivalt põrutavaks peale väliselt väljanägemiselt meeldiva põrutamise…  Minek oli sujuv ja pehme ning mugav ja uskumatult vaikne! Taas kord saan diisli poolt istuli rabatud – diisel ja vaikne? Võimas ja vaikne? Kuidas see kõik koos küll võimalik on – aga jah, tänapäeval on. Ja Peugeot on väga rahuliku kindlusega selle uue lehekülje ette keeranud, nagu muu seas! Ja kõigele lisaks väärib eraldi märkimist ka uue Peugeot 508 hind! Alghind on ju üsna olematu – 18 500.- EUR! Mind nii väga vaimustanud 508GT hind alates 32 600.-, aga kõigile 508-tele on kindlustatud viie aastane garantii või kuni 100 000 km läbisõiduni.
Ning lõpuks leian end naermas, kui mitu päeva hiljem  olen üllatunud kõrvalteelt minu poole vastu pöörduvat autot nähes. Ei tundnud 508-t ära! Jäin kael kõveras järgi küünitama, et mis huvitav uus auto see veel oli?!!!  Seega ei oskagi ma oma pealkirja-küsimusele enam vastata, kas mindi siis diasinis tagasi juurte juurde, või saavutati selline tasand, et tegu on sedavõrd uudsusega, seda saate teie ise kohe-kohe otsustama hakata. Mina jäin segadusse, kuid see on võluv segadus ja erutav ning väga meeldiv.



Raivo E. Tamm.
18.02.2011.
















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar